Dzisiejszego poranka miała miejsce oficjalna inauguracja elektryfikacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Inwestycja warta prawie 49 mln zł będzie realizowana przez firmę Torpol w ciągu najbliższego 1,5 roku i w jej ramach powstanie również nowy przystanek „Firoga”, zlokalizowany między Matarnią a Portem Lotniczym.
Pierwszym etapem elektryfikacji jest montaż konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej w postaci słupów i bramek. Te elementy posadowione są na fundamentach, które obecnie na ogół mają postać prefabrykowanych pali betonowych. Pale te są wbijane w grunt przy pomocy specjalnych maszyn, zwanych palownicami. Pierwszy fundament został wbity w okolicy km 6,400 przy torze nr 2, pomiędzy przystankiem Gdańsk Jasień a kładką „Dolne Migowo” (oznaczenie projektowe KL19). W sumie zostanie posadowionych około 1500 pali, a w pierwszej kolejności będą one wbijane między Gdańskiem Kiełpinkiem i Gdańskiem Brętowem.
VIDEO
Zamknięty peron nr 2 na przystanku Gdańsk Jasień. Wszystkie pociągi zatrzymują się na torze przy peronie nr 1. Podobnie jest na przystanku Gdańsk Kiełpinek.
Zamknięty peron nr 2 na przystanku Gdańsk Jasień. Wszystkie pociągi zatrzymują się na torze przy peronie nr 1. Podobnie jest na przystanku Gdańsk Kiełpinek.
O zmianach organizacji informują dodatkowo wyświetlacze oraz komunikaty głosowe.
O zmianach organizacji informują dodatkowo wyświetlacze oraz komunikaty głosowe.
Pierwsze wykopy w pobliżu przystanku Gdańsk Kiełpinek pod pale, na których zostaną zamontowane słupy trakcyjne.
Pierwsze wykopy w pobliżu przystanku Gdańsk Kiełpinek pod pale, na których zostaną zamontowane słupy trakcyjne.
Wagon roboczy oraz zgromadzone pale fundamentowe pod słupy trakcyjne w pobliżu przystanku Gdańsk Kiełpinek.
Wagon roboczy oraz zgromadzone pale fundamentowe pod słupy trakcyjne w pobliżu przystanku Gdańsk Kiełpinek.
Pociąg SKM w drodze do Kartuz, za kilka miesięcy taki widok będzie już historyczny, bowiem po obu stronach torów znajdą się słupy trakcyjne.
Pociąg SKM w drodze do Kartuz, za kilka miesięcy taki widok będzie już historyczny, bowiem po obu stronach torów znajdą się słupy trakcyjne.
W związku z rozpoczynającą się elektryfikacją PKM, zamknięty jest tor nr 2 pomiędzy posterunkami odgałęźnymi Gdańsk Kiełpinek i Gdańsk Brętowo. Wszystkie pociągi kursują torem nr 1, a te jadące w stronę Wrzeszcza mają włączone lewe czerwone światło na czole (sygnał Pc2).
W związku z rozpoczynającą się elektryfikacją PKM, zamknięty jest tor nr 2 pomiędzy posterunkami odgałęźnymi Gdańsk Kiełpinek i Gdańsk Brętowo. Wszystkie pociągi kursują torem nr 1, a te jadące w stronę Wrzeszcza mają włączone lewe czerwone światło na czole (sygnał Pc2).
Palownica firmy Torpol wyrusza do miejsca, gdzie nastąpi inauguracja elektryfikacji PKM. W tle przystanek Gdańsk Kiełpinek.
Palownica firmy Torpol wyrusza do miejsca, gdzie nastąpi inauguracja elektryfikacji PKM. W tle przystanek Gdańsk Kiełpinek.
Inauguracyjne wbicie pierwszego pala fundamentowego pod słup trakcyjny miało miejsce pomiędzy przystankiem Gdańsk Jasień i kładką dla pieszych KL19 "Dolne Migowo" (okolice km 6,4).
Inauguracyjne wbicie pierwszego pala fundamentowego pod słup trakcyjny miało miejsce pomiędzy przystankiem Gdańsk Jasień i kładką dla pieszych KL19 "Dolne Migowo" (okolice km 6,4).
Miarowe uderzenia palownicy będą charakterystycznym dźwiękiem dla tej inwestycji przez najbliższych kilka miesięcy.
Miarowe uderzenia palownicy będą charakterystycznym dźwiękiem dla tej inwestycji przez najbliższych kilka miesięcy.
Pamiątkowe zdjęcie po zakończeniu wbijania pierwszego pala.
Pamiątkowe zdjęcie po zakończeniu wbijania pierwszego pala.
Pociąg Polregio z Kościerzyny do Gdyni Głównej mija palownicę, poruszając się torem lewym (patrząc w jego kierunku jazdy) na szlaku Gdańsk Kiełpinek-Gdańsk Brętowo. Za kilkaset metrów pociąg wróci na swój właściwy tor.
Pociąg Polregio z Kościerzyny do Gdyni Głównej mija palownicę, poruszając się torem lewym (patrząc w jego kierunku jazdy) na szlaku Gdańsk Kiełpinek-Gdańsk Brętowo. Za kilkaset metrów pociąg wróci na swój właściwy tor.
Please follow and like us:
Dodaj komentarz